Ny hemsida till Sofielundarna

Sofielundarnas hemsida har fräschats upp. Den är mobilanpassad och användarvänlig.

Sofielundarna AB verksamhet består dels i att de utför alla typer av markarbeten, totala entreprenader, grävning av de mest skilda slag åt privatpersoner, lantbrukare, skogsföretag, vägföreningar och byggföretag med flera.

Besök hemsida

Ny grafisk profil till Vesam Groupe

BQ har haft  äran att hjälpa Vesam Groupe ta fram sin nya grafisk profil. I Vesam Groupe ingår 4 bolag och alla har fått en ny grafisk profil.

Vesam Groupe grafiska profil:

Logotyp / Visitkort / Brevmall

Under våren tog vi även fram ett Vykorts utskick.

vesam-groupe

EttStegiTaget Hemsida

EttStegiTaget har flyttats till wordpress och även mobilanpassats.

EttStegiTaget ser möjligheter inom varje människa. Genom att se sina egna förmågor och utveckla dem är vi övertygade om att varje människa kan växa och bli en tryggare, mognare och hel människa.

Läs mer på deras hemsida

Ny hemsida till Bra Pellets

I samarbete med Stories & Brands har vi fräschat upp Bra Pellets webbplats.

Bra Pellets säljer Svensk Träpellets online och levererar i bulk till Stockholm, Uppsala, Västmanland, Örebro, Södermanland och Östergötland. Det är en närproducerad pellets av 100 procent träråvara från sörmländska skogar.

Läs mer på deras hemsida

Hemsida till Pokorny Osteopati

Ny mobilanpassad hemsida till Pokorny Osteopati.

Pokory Osteopati drivs av Daniel Pokorny, han har utbildat sig till diplomerad osteopat på Stockholm College of Osteopathic Medicine (SCOM) mellan 2008-2013. Intresset för människan och hur vår kropp fungerar väcktes redan som elitsimmare när han tränade och tävlade för Stockholm Polisens Idrottsförening.

Läs mer om Osteopaten Daniel Pokorny här

5 anledningar varför ditt företag bör ha en hemsida

På dagens tekniskt kunniga marknad är det viktigare än någonsin att ha en hemsida och det är inte bara viktigt för stora företag, även små företag förväntas ha en hemsida. Alla företag vinner på att presentera sig själva och att vara tillgängliga på Internet.

Fler och fler föredrar att besöka ett företags hemsida innan de kontaktar dem via telefon eller ett personligt besök.

  1. En webbplats är en butik som aldrig stänger 
    Potentiella kunder, både lokala och globala har tillgång till din webbplats 24/7/365utan extra kostnad. Om du vill lägga upp en butik online kan din verksamhet sälja fler produkter än vad som är vanligt förekommande i den begränsade butiksytan i en fysisk butik. Kostnaderna är låga för att starta en butik på nätet, och det är lätt att underhålla.
  2. Låg kostnad på marknadsföring
    En hemsida är ett viktigt verktyg för marknadsföring. Webbadressen kan finnas på ditt visitkort, reklamartiklar och i de sociala medierna. Det är enklare att göra ändringar på en hemsida än tryckt material, på hemsidan kan du ha utförligare information om ev produkter, tjänster eller företaget.
  3. Förbli konkurrenskraftiga
    Många av dina konkurrenter finns redan på Internet och dina potentiella kunder, blivande samarbetspartners och kanske blivande anställda kan se vad de har att erbjuda. Det är troligare att de kontaktar ett företag som redan har en hemsida. En enkel hemsida med 1-3 sidor kommer inte att kosta dig mycket.
  4. Öka förtroende för din verksamhet
    En webbplats förmedlar budskapet att din verksamhet är seriös. Det är en viktig plattform för att dela din vision och passion för dina produkter eller tjänster med dina kunder.
  5. Håll kontakten med befintliga kunder
    Använd din webbplats för att kontakta kunder via en e-postlista, skicka uppdateringar och informera om händelser eller erbjudanden.